Γιορτή Λήξης 2018

« Η μακραίωνη πορεία των χορών και της μουσικής

και η επίδρασή τους στον ελλαδικό χώρο»

 

   Με τι λόγια, άραγε,  θα μπορέσουμε να εκφράσουμε τις ζωντανές εικόνες και τους νοσταλγικούς ήχους; Με ποια συναισθήματα θα καταφέρουμε να περιγράψουμε τη φετινή γιορτή λήξης του σχολείου μας? Ηχοχρώματα στιγμών άλλων χρόνων, άλλων εποχών, διαφορετικών κοινωνικοπολιτικών και ιστορικών δομών αναδύθηκαν μέσα από τα μουσικοκινητικά και χορογραφικά δρώμενα που παρουσιάστηκαν. Στα βλέμματά μας απλώθηκε ο χρόνος, άγγιξε τις ψυχές μας, προσφέροντάς μας συγκίνηση, χαρά, ενθουσιασμό και νοσταλγική διάθεση?

   Το απόγευμα της Τετάρτης 13 Ιουνίου 2018, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2017-2018 με θέμα : «Η μακραίωνη πορεία των χορών και της μουσικής και η επίδρασή τους στον ελλαδικό χώρο».

  Μέσα σε περίπου μιάμιση ώρα, παρακολουθήσαμε την εξέλιξη του χορού και της μουσικής στην Ελλάδα, από την αρχαιότητα μέχρι  σήμερα, άψογα εκτελεσμένη από τους μαθητές του σχολείου μας και άρτια χορογραφημένη και οργανωμένη από την κυρία Ιωάννα. Εισαγωγικές κατευθύνσεις, με τη γλαφυρή φωνή της, έδωσε η διευθύντριά μας η κυρία Μαρία, ολοκληρώνοντας νοηματικά τις χορογραφικές δράσεις.

  Η γιορτή μας ξεκίνησε με τους χορούς στην  αρχαία Ελλάδα, μια ιστορική περίοδο που ο χορός υπήρξε το σύμβολο της συνειδητής παρουσίας της ζωής. Αρχικά, τα αγόρια της Ε? και της Στ? τάξης, παρουσίασαν με μεγάλη μαεστρία τους αρχαίους πολεμικούς χορούς, υπό την επίβλεψη της αυστηρής κρίσης των Ελλανοδικών, οι οποίοι ήταν άρρηκτα συνδεδεμένοι με την πολεμική παράδοση και την ιστορία της αρχαίας Ελλάδας, ενώ τα κορίτσια της ΣΤ? πραγματοποίησαν ένα υπέροχο χορευτικό δρώμενο, βασισμένο στους ειρηνικούς χορούς της αρχαιότητας, όπως ο χορός των Πεπλοφόρων και άλλοι χοροί βασισμένοι σε μυστήρια όπως τα Άνθεια και τα Παρθένεια.

   Στη συνέχεια, κορίτσια και αγόρια από τα δύο τμήματα της Ε? τάξης, παρουσίασαν μία αναδρομή στη δημοτική μας παράδοση, χορεύοντας παραδοσιακούς χορούς με σημείο αναφοράς τη βυζαντινή και την τουρκοκρατούμενη Ελλάδα. Μια ιστορική εποχή, όπου οι Έλληνες χόρευαν σε κάθε ευκαιρία που τους δινόταν εκφράζοντας έτσι τη χαρά τους, τη λύπη τους, τον έρωτα, τους αγώνες τους. Οι γκλίτσες, οι στάμνες και οι ενδυμασίες μαρτυρούσαν τον καθημερινό τρόπο ζωής, τα ήθη και τα έθιμα.

   Ακολούθως, τα πρωτάκια μας παρουσίασαν με πολλή χάρη χορούς από τα Ιόνια νησιά, οι οποίοι χαρακτήρισαν την εποχή της Βενετοκρατίας. Καντάδες, κρινολίνα και καπελάκια έδωσαν στη γιορτή μας μια χαριτωμένη νότα και, φυσικά, καταχειροκροτήθηκαν από όλους.

   Όσο τα χρόνια περνούσαν, άλλαζαν και οι χοροί και οι επιδράσεις από την ευρωπαϊκή κουλτούρα γίνονταν ολοένα και πιο έντονες. Έτσι, οι μαθητές της Γ? τάξης χόρεψαν μελωδικά και χαριτωμένα βαλσάκια, θυμίζοντας την εποχή που η υψηλή κοινωνία στροβιλίζονταν στην άγνοια της φτώχειας που επικρατούσε στις γειτονιές της Αθήνας. Εκεί, στις φτωχογειτονιές, όπου ο γλυκός και νοσταλγικός ήχος της λατέρνας μαρτυρούσε τις κοινωνικές συνθήκες της μεταπολεμικής Ελλάδας.

    Με την πάροδο των χρόνων και με τις ιστορικοκοινωνικοπολιτικές αλλαγές που συντελέστηκαν στη χώρα, ένας νέος χορός, το ροκ εν ρολ, βοηθά τη νεολαία να εκδηλώσει τα αισθήματά της μέσα από τους έντονους μουσικούς ρυθμούς. Ο χορός αυτός είναι γρήγορος και αντικατοπτρίζει τις ταχύτητες της κοινωνίας. Γρήγορα θα αποτελέσει στοιχείο ενοποίησης της νεολαίας και κώδικα επικοινωνίας μεταξύ τους. Έτσι λοιπόν, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β? Τάξης, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, χορεύοντας σε ξέφρενους ρυθμούς.

    Ένα άλλο νεανικό κίνημα που άλλαξε το κοινωνικό και το πολιτικό γίγνεσθαι, κατήγγειλε τον μιλιταρισμό και τον καπιταλισμό, εξυψώνοντας την αγάπη, την ειρήνη και την κατανόηση ήταν οι χίπις, ένα δρώμενο το οποίο παρουσίασε  με πολλή ζωντάνια και μπρίο το Δ1.

   Το πρώτο μέρος της γιορτής έκλεισε το άλλο τμήμα της τετάρτης τάξης, το Δ2, με τους ρυθμούς της ντίσκο. Τα παιδιά χόρεψαν με τέτοιο κέφι και ζωντάνια, που μας ταξίδεψαν μέσα στις ντισκοτέκ των εφηβικών μας χρόνων.

   Το δεύτερο μέρος της γιορτής περιλάμβανε το αποχαιρετιστήριο δρώμενο της ΣΤ? τάξης. Με την απαγγελία  στίχων από ποιήματα γνωστών Ελλήνων ποιητών  και ποιητριών και με την καρδιά τους να αναπέμπεται, άνοιξαν τις φτερούγες τους για το μακρινό ταξίδι της εφηβικής τους Ιθάκης. Ακολούθως, πιασμένοι από τους ώμους, έδωσαν τη μελωδική υπόσχεση να ανταμώσουν στα ίδια μέρη της αθωότητας και της ανεμελιάς.

   Με τη σειρά του, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μοίρασε στους μαθητές και στις μαθήτριες της ΣΤ? τάξης τα αναμνηστικά της εξάχρονης πορείας τους στο Δημοτικό Σχολείο.

  Η γιορτή έκλεισε με τον ενθουσιώδη χαιρετισμό όλων των μαθητών και μαθητριών του Σχολείου.

   Αξίζουν οι θερμότερες ευχαριστίες μας, στα παιδιά όλου του σχολείου που απέδωσαν τους ρόλους τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και στην κυρία Ιωάννα Αγγελή, την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής, για τη σύλληψη της ιδέας και του θεματικού άξονα της γιορτής, για την ακάματη διδασκαλία  των μουσικοκινητικών δρώμενων και τη σκηνοθετική επιμέλεια και οργάνωση της όλης γιορτής.

  Τίμησαν τη γιορτή μας με την παρουσία τους, η κα Ελένη Μεγαλοοικονόμου-Νάκου, υπεύθυνη για θέματα παιδείας στην 6η δημοτική κοινότητα του Δήμου Αθηναίων καθώς και η κα Κεφαλά, προϊσταμένη του 123ου Νηπιαγωγείου Αθηνών, η οποία προσέφερε τη λατέρνα του νηπιαγωγείου για την κάλυψη του χορευτικού δρώμενου της Γ΄ τάξης αφιερωμένου στους ευρωπαϊκούς χορούς, το βαλς και την παλιά Αθήνα. Επιπρόσθετα, ευχαριστούμε, από καρδιάς, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και όλους τους γονείς, κηδεμόνες, παππούδες και γιαγιάδες που προσέφεραν αβίαστα τη βοήθεια τους, ώστε να εξοπλίσουν τη γιορτή με τον απαραίτητο ενδυματολογικό και γενικότερο υλικό εξοπλισμό.

  Σας ευχόμαστε να έχετε ένα ξέγνοιαστο και ξεκούραστο καλοκαίρι!!!

 

 

 

Go to top