1. Επίσκεψη στο ΚΠΕ Αργυρούπολης

Για περαιτέρω διερεύνηση του θεωρητικού πλαισίου του προγράμματός μας, επισκεφτήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αργυρούπολης. Εκεί οι μικροί μαθητές παρακολούθησαν αρχικά σε ολομέλεια μια παρουσίαση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης πάνω σε θέματα ενεργειακής κατανάλωσης και εξοικονόμησης.

Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε δυο ομάδες (μαθητές Δ τάξης-μαθητές Ε τάξης) και σε υποομάδες πραγματοποίησαν μια σειρά δραστηριοτήτων με θέμα τις ενεργειακές ανάγκες του πληθυσμού, τα προβλήματα που απορρέουν από αυτές και τις προτεινόμενες λύσεις.
Πιο συγκεκριμένα, αποτύπωσαν σε μεγάλα χαρτιά τις ενεργειακές ανάγκες, τις πηγές ενέργειας και το διαχωρισμό αυτών σε ανανεώσιμες και μη, τα προβλήματα που απορρέουν από την υπερκατανάλωση ενέργειας και τις λύσεις που προτείνουν για εξοικονόμηση. Είδαν μια ταινία για το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας, εντόπισαν στο χάρτη τις περιοχές παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος και έπαιξαν με καρτέλες, μίλησαν για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις παρενέργειες αυτού στο περιβάλλον και τον άνθρωπο. Έκαναν περιήγηση στις κτιριακές εγκαταστάσεις  και κατέγραψαν το ενεργειακό τους αποτύπωμα απαντώντας σε έτοιμες ερωτήσεις και, τέλος, κατασκεύασαν τη μακέτα ενός σπιτιού που πληροί τις αρχές βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής.

 

2. Ανακύκλωση-Επαναχρησιμοποίηση υλικών

Στα πλαίσια του προγράμματος και προκειμένου οι μικροί μαθητές να καταλάβουν καλύτερα τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να γίνουμε ενεργοί πολίτες και να προστατεύουμε το περιβάλλον, επισκεφτήκαμε και συμμετείχαμε στις δράσεις της Ελληνικής Εταιρίας Ανακύκλωσης σε συνεργασία με την Tetrapack, στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων. 

Εκεί οι μικροί μαθητές παρακολούθησαν εργαστήρια κατασκευής πάνινων τσαντών από παλιές μπλούζες και πορτοφολιών από συσκευασίες γάλακτος ή χυμού. Στο τέλος της επίσκεψης έπαιξαν  σε ομάδες μεγάλα επιδαπέδια παιχνίδια με σχετική θεματολογία.

 

Η δράση ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη εκπροσώπων της εταιρίας στο σχολείο μας, κατά την οποία φρόντισαν να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά περαιτέρω για την ανακύκλωση αλλά και τους ορθούς τρόπους επαναχρησιμοποίησης υλικών. 

3. Επίσκεψη στη HELMEPA

Η Ε τάξη στα πλαίσια του προγράμματος για την Κλιματική Αλλαγή, επισκέφτηκε το Κέντρο Προστασίας Θαλασσών και Ωκεανών, HELMEPA. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν "βουτιά" και να εξερευνήσουν έναν απίστευτα υδάτινο πλούτο και τη δύναμη που κρύβει το νερό για εναλλακτικές μορφές ενέργειας, αλλά ταυτόχρονα να αντιληφθούν τους κινδύνους που απειλούν τις θάλασσες, συνέπειες ανθρώπινων ενεργειών. Το πρόγραμμα περιλάμβανε ξενάγηση, περιήγηση σε ψηφιακές εικόνες, ψηφιακά παιχνίδια και προβολή βίντεο για την προστασία των θαλασσών.

 

Ως συνέχεια της πρώτης μας επίσκεψης στη HELMEPA, ήρθε η ώρα της Δ τάξης να επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις της στο Φάληρο και να ξεναγηθεί στις ψηφιακές της εκθέσεις. Οι μικροί μαθητές παρακολούθησαν ενημερωτικά βίντεο, έπαιξαν παιχνίδια ανακύκλωσης και πήραν ενθύμια, δίνοντας υπόσχεση να συμμετέχουν σε διοργάνωση καθαρισμού ακτών της Αττικής.

 

4. Επίσκεψη στο Βιοτεχνικο Βιομηχανικό Εκπαιδευτικό Μουσείο Λαυρίου

Επισκεφτήκαμε το Βιοτεχνικό Βιομηχανικό Εκπαιδευτικό Μουσείο στις εγκαταστάσεις του παλιού εργοστασίου της ΔΕΗ στο Λαύριο! 

Εκεί περιηγηθήκαμε στους εξωτερικούς χώρους και στη συνέχεια σε ομάδες εργαστήκαμε και μάθαμε για τα ορυκτά, τις χρήσεις τους στην καθημερινή ζωή και συνειδητοποιήσαμε την αναγκαιότητα για συνετή χρήση αυτών, καθώς είναι μη ανανεώσιμοι πόροι.

Go to top