1.Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας

Οι μαθητές των δυο τάξεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, παρακολούθησαν μαζί το βίντεο με τίτλο: "Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας" και σε ομάδες αντιστοίχισαν εικόνες και κείμενα από το συνοδευτικό φύλλο εργασίας, τα οποία είχαμε μεγεθύνει, δημιουργώντας στο τέλος ένα μεγάλο κολάζ.

Μέσα από συζήτηση που ακολούθησε οι μαθητές διαπίστωσαν ότι το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουμε ως χώρα προέρχεται από την εξόρυξη και την καύση λιγνίτη σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας. Το διακύβευμα για το περιβάλλον και κατ' επέκταση της υγείας μας είναι πολύ μεγάλο, γεγονός που έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να αναστοχαστούν πάνω σε πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας.

 

2.WORLD GAME

Οι μαθητές των Δ & Ε2 τάξεων είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν με παιγνιώδη, διαδραστικό τρόπο για την ενεργειακή κατανάλωση των χωρών σε όλη την υφήλιο, σε αντιστοιχία με την έκταση και τον πληθυσμό κάθε ηπείρου. Ο επιδαπέδιος χάρτης-εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε (όπως φαίνεται και στις εικόνες) παραχωρήθηκε στο σχολείο μας από την ομάδα Διάδραση Generation 2.0, η οποία αξιοποιεί τον εν λόγω χάρτη σε πρόγραμμα που τρέχει με μαθητές για τη διαφορετικότητα και  ονομάζεται "Το Ηφαίστειο της Διαφορετικότητας".

 

 3Δωδεκάλογος εξοικονόμησης ενέργειας-Οικοκώδικας σχολείου

Οι μικροί μαθητές της Δ και Ε2 τάξης, μετά από παρακολούθηση σχετικών βίντεο και συζήτηση για την εξοικονόμηση ενέργειας, προσπάθησαν να αποτυπώσουν 12 τρόπους εξοικονόμησης και να προτείνουν έναν "δωδεκάλογο", ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής μονάδας.

4. Μικρά βιβλία για την εξοικονόμηση ενέργειας

Στη συνέχεια τα παιδιά προχώρησαν στην κατασκευή "μικρών βιβλίων" με ιστορίες comic που αφορούν δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας, με απώτερο σκοπό να τις εκθέσουν στους διαδρόμους τις σχολικής μονάδας και να δραματοποιήσουν κάποιες από αυτές όταν θα προχωρήσουν στην ενημέρωση των υπόλοιπων μαθητών για το πρόγραμμα

 

 

5. Πείραμα βιομάζας

Οι μαθητές ερχόμενοι σε επαφή με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δυσκολεύτηκαν με τον όρο της βιομάζας. 
Για εμπέδωση λοιπόν της εν λόγω πηγής και της απόδοσής της, εκτέλεσαν ένα πείραμα με χώμα και φλούδες φρούτων μέσα σε ένα μπουκάλι στο στόμιο του οποίου τοποθετήσαμε ένα ξεφούσκωτο μπαλόνι. 
Οι μαθητές καταγράφουν σε διαγράμματα κάθε βδομάδα την περίμετρο του μπαλονιού που αυξάνεται λίγο λίγο, σε αντιδιαστολή με την πτώση του επιπέδου του μίγματος μέσα στο μπουκάλι.

 

6. «Ενεργειακές γωνιές»

Σε αυτή την πρώτη φάση του προγράμματος λοιπόν, μέσα από την ανάγνωση βιβλίων για την ενέργεια, παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο, ενασχόληση με online παιχνίδια σχετικού περιεχομένου και δημιουργία κατασκευών και αφισών, στήσαμε σιγά σιγά τις ενεργειακές γωνιές στις τάξεις μας!

 

 

 

 

Go to top