45ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:2019-2020

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΕΤΣΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ»

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Α΄ΦΑΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

Β΄ ΟΜΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ  ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ

  Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο πρόγραμμα  «΄Ετσι μαθαίνω καλύτερα» που υλοποιείται από το πανεπιστήμιο Κρήτης , δημιουργήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς δύο 5μελείς ομάδες εργασίας ( ανάλογα με τις τάξεις που είχαμε αναλάβει) για την κατασκευή εκπ/κού υλικού το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στις τάξεις μας.

  Η συγκρότηση ομάδων κρίθηκε σκόπιμη από τους υπεύθυνους του προγράμματος για την καλύτερη συνεργασία μεταξύ εκπ/κών και συντονιστών/εμψυχωτριών  τόσο στην οργάνωση και σχεδιασμό του αντικειμένου όσο και στην υλοποίησή του στο εργαστήριο.

  Η ομάδα  μας αποτελούμενη από τους εκπ/κούς Ζαβρίδου Χριστίνα, Αντωνακούδη Αγγελική, Γαβανά Δήμητρα, Τσούνη Βασίλειο και Στραβέλη Αλεξάνδρα (εκπαιδευτικοί μεγάλων τάξεων), μετά από ποικίλες προτάσεις από κάθε εκπαιδευτικό , ανάλογα με τη δυνατότητα που είχαμε χρονικά και τους στόχους που επιθυμούσαμε, πρότεινε μέσα από διάλογο, την κατασκευή αναπτυγμάτων- παζλ τριών γεωμετρικών στερεών: ενός  κύβου, μιας πυραμίδας και ενός ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου. Στόχος της εκπ/κης ομάδας ήταν να χρησιμοποιηθούν οι παραπάνω κατασκευές για την εμπέδωση των μαθηματικών εννοιών  ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ -ΕΜΒΑΔΟΝ και ΟΓΚΟΣ-ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ  μέσα από την παρατήρηση, τον συμμετοχικό σχεδιασμό, τη δημιουργία και το παιχνίδι.

  Με την καθοδήγηση των υπευθύνων του προγράμματος επιλέξαμε τα υλικά των κατασκευών ώστε να είναι εύχρηστα, ελαφρά, ανθεκτικά, εύκολα στη μεταφορά τους αλλά και παιχνιδιάρικα, με χρώματα και επιφάνειες μαυροπίνακα. Η ανάλογη διαδικασία βέβαια, μέσα στο σχολείο, θα δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να κατασκευάσουν μόνοι τους αυτό που θα επιλέξουν.

              

   Ο σχεδιασμός των συγκεκριμένων κατασκευών επιτρέπει την ανάλυση και σύνθεση των επιφανειών τους μέσα από ένα παζλ αναπτύγματος των γεωμετρικών στερεών. Σε όλη τη διάρκεια της Α΄ φάσης του προγράμματος, εκπαιδευτικοί και υπεύθυνοι είχαμε διαρκή συνεργασία, δοκιμάζαμε πειραματιζόμασταν σα μικρά παιδιά, απορρίπταμε τροποποιούσαμε, ξαναδοκιμάζαμε, πάντα με ενθουσιασμό, κόβαμε, τρίβαμε, τρυπούσαμε, για να καταλήξουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στο τέλος της Α΄ φάσης έγινε η πρώτη παρουσίαση των κατασκευών στο σύνολο των ομάδων που συνεργάστηκαν στο πρόγραμμα.

           

Φωτογραφίες από την παρουσίαση  των κατασκευών στους μαθητές

 

Οκτώβριος 2019

          ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ       

Go to top