Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

 

45ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών - Σχ. Έτος : 2017-18

 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός προγράμματος : Ιωάννα Α. Αγγελή

 

Εκπαιδευτικοί που συνεργάζονται : Αικατερίνη Χειμώνα, Μαρία Σκόμπα

 

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ? ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 

  1. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ? Τα 15 μονοπάτια της υγιεινής ζωής

 

  1. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ? ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ (ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ)

Οι μαθητές μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και δράσεις ενημερώνονται για θέματα σχετικά με την οργανική, ψυχική και συναισθηματική υγεία, ώστε να ευαισθητοποιηθούν και να ανακαλύψουν τρόπους που προάγουν την υγιεινή επιλογή, αλλά και να αναπτύξουν υγιείς συμπεριφορές και να τις χρησιμοποιήσουν ως προσωπικό και κοινωνικό εφόδιο. Επιπρόσθετα, επιδιώκεται η ενεργός συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες που θα βοηθήσουν να διευρύνουν και να βελτιώσουν τη συνειδητή αντίληψή τους για θετικές αλλαγές που αφορούν στην υγεία.

 

Οι διαστάσεις του θέματος είναι ?

*Χαμογελάμε και γελάμε? είναι μεταδοτικό  *Δίνουμε αγάπη και καλοσύνη? συνήθως ανταποδίδονται

*Τρώμε υγιεινά *Αθλούμαστε συχνά *Επισκεπτόμαστε το γιατρό μας

*Κάνουμε φίλους? και χτίζουμε δυνατές και αληθινές φιλίες *Πηγαίνουμε περιπάτους στη φύση

*Προστατευόμαστε από τον ήλιο *Πίνουμε πολύ νερό

*Αφιερώνουμε χρόνο για όμορφες στιγμές με την οικογένεια

*Αποφεύγουμε το κάπνισμα και το αλκοόλ *Κοιμόμαστε 8 ώρες το 24ωρο *Ασχολούμαστε με δραστηριότητες που μας αρέσουν *Διώχνουμε το άγχος και το αντικαθιστούμε με δημιουργική διάθεση *Δεν ξεχνάμε τους παραπάνω λόγους

  

  1. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΕΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)

Διαθεματικότητα (Φυσική Αγωγή, Θεατρική Αγωγή, Μουσική Αγωγή, Λογοτεχνία, Εικαστικά)

 

  1. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Γνωστικοί? Να αποκτήσουν οι μαθητές, μέσω βιωματικών μεθόδων, ένα συνοπτικό και επαρκές σώμα γνώσεων που αφορούν στην ατομική και κοινωνική υγεία

Ψυχοκινητικοί? Να καλλιεργήσουν οι μαθητές δεξιότητες και ικανότητες ώστε να επιφέρουν θετικές αλλαγές που αφορούν στην υγεία αλλά και να επιτύχουν την ενεργό συμμετοχή τους στη βελτίωση του άμεσου και ευρύτερου περιβάλλοντός τους σε σχέση με την υγεία

Συναισθηματικοί? Επιδιώκεται η καλλιέργεια αξιών, η υιοθέτηση στάσεων και η επίδειξη συμπεριφορών στα πλαίσια της σύγχρονης δημοκρατικής κοινωνίας

 

  1. ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1ος μήνας (1ο-2ο μονοπάτι)?* Εισαγωγή στην αγωγή υγείας, γνωριμία και ευαισθητοποίηση των μαθητών, συγκρότηση ομάδων εργασίας, δημιουργία πρωτοκόλλου ομάδας *Το ερωτηματολόγιο της υγείας *Το λουλούδι της υγείας *Το κρυπτόλεξο των συναισθημάτων *Χορωδία γέλιου* Μαριονέτα *Πρόσωπα συναισθημάτων *Δραματοποίηση συναισθημάτων *Ο χορός ως έκφραση ελευθερίας και χαράς (Ένα βαλς στην ομίχλη) *Το ποδήλατο ως έκφραση ελευθερίας και χαράς (Ορθοπεταλιές) *Το νησί των συναισθημάτων (Μ. Χατζιδάκις) *Εικόνες/Κολάζ και συναισθήματα *Ακροστιχίδα συναισθημάτων *Η καλοσύνη και η αγάπη μέσα από λόγους της ποίησης , κ.ά

2ος μήνας (3ο-4ο μονοπάτι)? *Το ερωτηματολόγιο, το κρυπτόλεξο και η ακροστιχίδα της διατροφής *Το λουκουμοδάσος-Δραματοποίηση παραμυθιού *Πυραμίδα διατροφής *Δραματοποίηση *Μαγειρέματα (εργαστήρι μαγειρικής) *Συνταγολόγιο *Εικαστική προσέγγιση της διατροφής

3ος μήνας (5ο-6ο-7ο μονοπάτι)? *Επίσκεψη στον γιατρό *Περίπατος στη φύση (πικ νικ με φαγητά από το εργαστήρι μαγειρικής) *Πιθανοί φίλοι * Ο φίλος μου το άλλο μου εγώ και η φιλία εναρμόνιος ισότης (Πυθαγόρας) *Δραματοποιήσεις *Μουσικοκινητικά παιχνίδια φιλίας, κ.ά

4ος μήνας (8ο-9ο-10ο μονοπάτι)? *Ο ήλιος ο ηλιάτορας *Νερό, πηγή ζωής *Οικογενειακή θαλπωρή *Πρωινό Άστρο (υγεία μέσα από την ποίηση του Γ. Ρίτσου), κ.ά

 

5ος μήνας (11ο-12ο-13ο μονοπάτι)? *Δεν καπνίζω και ζω, δεν πίνω (αλκοόλ) και δημιουργώ *Κοιμάμαι κι ονειρεύομαι τον κόσμο τον δικό μου, *Οι αγαπημένες μου δραστηριότητες είναι?, κ.ά

6ος μήνας (14ο-15ο μονοπάτι)? *Το δημιουργικό άγχος, *Και πάλι απ? την αρχή για μια υγιεινή ζωή

*Τα υγιή νέα (η εφημερίδα μας) *Φωτογραφικό άλμπουμ αγωγής υγείας, *Το καλό το παλικάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Go to top